Τρίτη 21 Φεβρουαρίου 2012

Honda Vision 50

Πρώτη δοκιμή

Δοκιμάζουμε πρώτοι στην Ελλάδα το νέο μικρό scooter της ιαπωνικής φίρμας που κοστίζει μόλις 1.780 ευρώ, και αποδεικνύεται ιδανικό για τις αστικές σας μετακινήσεις.
Η Honda είναι από τις εταιρείες που έχουν πάρει απολύτως σοβαρά την οικονομική κρίση που διανύουμε. 
Εστίασε, λοιπόν,...
... τις πρόσφατες παρουσιάσεις των μοντέλων της στην πρωτόγνωρη οικονομία καυσίμου και στις οικονομικές τιμές απόκτησης ξεκινώντας από το νέο κινητήρα των 700 κυβικών εκατοστών που μοιράζονται το Integra, το NC 700X, και το NC 700S, και φθάνοντας έως τα απίστευτα οικονομικά scooter PCX 125 & Vision 110. 
Και σίγουρα, έπεται και συνέχεια. 
Εμείς στη δοκιμή που διαβάζετε, θα σας παρουσιάσουμε το νέο, μικρό αδελφάκι του Vision 110, που έρχεται εξοπλισμένο με τετράχρονο κινητήρα 50 κυβικών εκατοστών και που παρουσιάζει… δυσανεξία στη βενζίνη.
Μπορεί να πρόκειται για το ίδιο σκαρί με του Vision 110,
με τη μοναδική αλλαγή να αφορά στα κυβικά του κινητήρα,
όμως η αισθητική είναι υψηλού επιπέδου.

Αισθητική/Ποιότητα: 
Σε κορυφαίο σκαλί

Μπορεί οι Ιάπωνες να εστίασαν στην οικονομία με το Vision 50, όμως πιστέψτε μας, θα προτιμούσαν να προβούν στο τελετουργικό χαρακίρι, πριν ρίξουν την ποιότητα κατασκευής. 
Έτσι, το Vision 50 είναι γνήσιο τέκνο του «Big H», με ό,τι μπορεί αυτό να συνεπάγεται. Καταρχήν, να βγάλουμε από τη μέση το προφανές, ότι δηλαδή πρόκειται για το ίδιο σκαρί με του Vision 110, με τη μοναδική αλλαγή να αφορά στα κυβικά του κινητήρα. 

Όπως λοιπόν και το «μεγάλο» Vision, έτσι και το πενηντάρι είναι καλοφτιαγμένο, με άριστη συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών, άψογη βαφή, και design που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τα κορυφαία σύγχρονα scooter. Είναι διαθέσιμο σε πέντε όμορφα χρώματα, με διακριτικό το λογότυπο Vision στο πλάι, και με sport πεντάμπρατσες ζάντες. Τα μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στην ποδιά, χωρίς έτσι να χαλάνε το design, ενώ και τα πίσω έχουν έξυπνα ενσωματωθεί, χωνευτά, δίπλα στο φωτιστικό σώμα. 

Το μονό σταντ κλειδώνει και ξεκλειδώνει με ένα «κλικ», ενώ διαθέτει και διακόπτη ασφαλείας που δεν θα σας αφήσει να ξεκινήσετε, αν το σταντ είναι κατεβασμένο. Και μην ανησυχείτε για το διπλό σταντ, είναι καλοσχεδιασμένο και απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια για να το ανοίξετε. 
Οι καθρέπτες προσφέρουν πολύ καλό οπτικό πεδίο, χωρίς να δείχνουν ώμους, η κόρνα είναι δυνατή, τα φλας έχουν βομβητή χαμηλής έντασης, και το ύψος της σέλας θα επιτρέψει και στα χαμηλά αναστήματα να νιώσουν ασφάλεια στο φανάρι. 

Λιτά τα όργανα, με τις απαραίτητες μόνο ενδείξεις.
Ταχύμετρο, δείκτης βενζίνης, ολικός χιλιομετρητής.
Τα όργανα αποτελούν άσκηση λιτότητας, προσφέροντας ενδείξεις κοντέρ, βενζίνης, και ολικού χιλιομετρητή. 
Για έξτρα ασφάλεια στη νυχτερινή οδήγηση, το πίσω φτερό έχει και ένα ανακλαστικό τρίγωνο. 

Άψογο το φινίρισμα, αφού, όπου και αν κοιτάξαμε, δεν καταφέραμε να δούμε το παραμικρό ψεγάδι.





Εργονομία/Χώροι: 
Μικρό μόνο στο μάτι
Κάτω από τη σέλα θα βρείτε ένα μεγάλο αποθηκευτικό
χώρο, που χωράει ένα full face κράνος.

Κανονικά, δε θα περίμενες από ένα 50άρι να είναι ιδιαίτερα άνετο, όμως το Vision είναι αρκετά ευρύχωρο, ώστε να βολέψει όλους τους αναβάτες.
Η σέλα είναι άνετη, τόσο για τον αναβάτη, όσο και για το συνεπιβάτη, ενώ στο πίσω μέρος της, βρίσκεται μια χρηστική σχάρα, αλλά και δύο χειρολαβές. 

Η σέλα ανοίγει από ένα διακόπτη στο πίσω και πλαϊνό μέρος του scooter, ενώ οι τροχοί των 14 ιντσών που χρησιμοποιεί το Vision μεταφράζονται σε πραγματικά βαθύ αποθηκευτικό κάδο. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα full-face κράνος, είτε άνετα, είτε με ελάχιστη προσπάθεια, αναλόγως των αεραγωγών του συγκεκριμένου κράνους. 

Μπροστά από τα γόνατα σας το Vision έχει δυο
αποθηκευτικούς χώρους, αλλά και χρηστικό γάντζο.
Στον ίδιο χώρο, θα βρείτε και τα εργαλεία του scooter, κι έναν ακόμη χώρο για τα χαρτιά σας. 

Σημειώστε πως υπάρχει και κλειδαριά κράνους, για να κρεμάσετε ένα ακόμη κράνος με ασφάλεια, έξω από τη σέλα. 

Στην ποδιά, μπροστά από τα γόνατα σας, υπάρχει γάντζος για να κρεμάσετε τις τσάντες σας, αλλά και δυο ανοιχτοί χώροι για μικροαντικείμενα. 

Επιπλέον, έχετε και τη σχάρα στο πίσω μέρος, για να δέσετε κάποιο ακόμα μικρό φορτίο.

Κινητήρας: 
Ελαστικός, τέρας οικονομίας

Η Honda διαθέτει παράδοση στους τετράχρονους κινητήρες στα μικρά κυβικά, ενώ εδώ έχει δώσει… ρέστα, για να κάνει τον κινητήρα του Vision 50, έναν από τους πιο προηγμένους, οικονομικούς και ελαστικούς κινητήρες σε αυτό τον κυβισμό.
Πρόκειται για ένα μονοκύλινδρο, αερόψυκτο σύνολο, με ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM-FI. Η ψύξη με αέρα βοηθά στη μείωση του βάρους, ενώ η εταιρεία περηφανεύεται για τη βελτίωση που έχει πετύχει, όσον αφορά στη μείωση των εσωτερικών μηχανικών τριβών. 

Τετράχρονος κινητήρας, αερόψυκτος για χαμηλό βάρος,
με ψεκασμό, και μεγάλη ελαστικότητα.
Και τα διαστήματα αλλαγής λαδιού είναι αρκετά αραιά, στα 1.000, στα 4.000, στα 8.000 και στα 12.000 χιλιόμετρα. Ένας τριοδικός καταλύτης βοηθά το Vision να περνά με ευκολία τις προδιαγραφές Euro3. 

Η ιπποδύναμη φυσικά είναι μικρή, στους 3,3 ίππους, ενώ και η τελική ταχύτητα περιορίζεται σύμφωνα με το νόμο (υπάρχει διακριτικός κόφτης που δεν μπαίνει απότομα, απλώς οδηγεί σε ένα «πλάτωμα» ισχύος) στα 50 χλμ/ώρα. Η Honda έχει μετρήσει απίστευτα μικρή κατανάλωση, συγκεκριμένα 52 χλμ/λίτρο, δηλαδή 1,9 λίτρα/100χλμ! 
Αυτό, με σταθερή ταχύτητα 30 χλμ/ώρα. Στις συνθήκες της δοκιμής μας, η τιμή έφτασε τα 2,1 λίτρα/100χλμ., τόσο με οδήγηση με τέρμα γκάζι, όσο και με ανηφόρες όπως η… ανάβαση στα Τουρκοβούνια. Πραγματική δυσανεξία στη βενζίνη! Και καθόλου δεν μας χάλασε.

Στο δρόμο: 
Διασκεδαστική λύση στο μποτιλιάρισμα

Πολύ καλό κράτημα, σε sport επίπεδα, σε όλα τα εδάφη.
Σφιχτές αναρτήσεις, που κλέβουν λίγη άνεση.
Πήραμε στα χέρια μας το Vision 50 με μόλις 5χλμ. στο κοντέρ του, και λόγω βιασύνης, δεν προχωρήσαμε στο καθιερωμένο χαλαρό στρώσιμο, πίνοντας του το αίμα από την αρχή. 

Το Vision δεν ίδρωσε, ο κινητήρας δε μύρισε, τα φρένα έδειξαν το καλό τους πρόσωπο από την πρώτη στιγμή. Σίγουρα αυτό που περιορίζει το σύνολο είναι η νόμιμη τελική των 50χλμ/ώρα. Σύμφωνα με το νόμο, δεν μπορείτε να βγείτε στην Εθνική Οδό, μια πολύ λογική διάταξη, που αφορά στην ασφάλεια σας. Η δοκιμή έγινε στο κέντρο, με ταξίδι προς τη Φιλαδέλφεια, με την ανάβαση στα κάθετα Τουρκοβούνια, με κίνηση στο μποτιλιαρισμένο κέντρο, και ανάβαση Κηφισίας σε ώρα αιχμής, κλπ. 

Όσο λοιπόν ο δρόμος δεν είναι ανοιχτός, το Vision 50 κινείται με σιγουριά και ασφάλεια ανάμεσα στα αυτοκίνητα, διατηρώντας απολύτως λογικές ταχύτητες, κινούμενο σε αρμονία με τα υπόλοιπα δίκυκλα. Το μικρό του βάρος, το ελάχιστο πλάτος, και το άψογο ζύγισμα του, του επιτρέπουν να ελιχθεί με κορυφαία ταχύτητα ανάμεσα σε αυτοκίνητα, λύνοντας με κλειστά τα μάτια ακόμα και το δυσκολότερο κυκλοφοριακό παζλ. 

Ταυτόχρονα, τα φρένα του, και με την αρωγή του CBS, διαθέτοντας μεγάλη δύναμη και ακριβέστατη πληροφόρηση, ακινητοποιούν το scooter αστραπιαία, και ελεγχόμενα, από όλες τις ταχύτητες. Προσοχή χρειάζεται όταν ο δρόμος ανοίξει, λόγω της μικρής τελικής ταχύτητας, ενώ προσοχή θέλει και στο ξεκίνημα από το φανάρι, καθώς το Vision εκκινεί πολύ ομαλά, και σχετικά αργά στα πρώτα 2-3 δευτερόλεπτα, όμως αμέσως μετά επιταχύνει ικανοποιητικά. 

Στην ανηφόρα, όπως είναι λογικό, η τελική πέφτει, ενώ στο κάθετο κομμάτι της Γαλατσίου βρεθήκαμε να ανεβαίνουμε με 30χλμ/ώρα. Η οδική συμπεριφορά του Vision 50 είναι σαφώς sport, προσφέροντας πολύ καλό κράτημα, και σταθερότητα υπό κλίση, και δίνοντας αφορμές για να μην κλείνεις πουθενά το γκάζι. Τα ελαστικά είναι πολύ καλά, ενώ μικρό παράπονο έχουμε από τις σφιχτές αναρτήσεις στον τομέα της άνεσης, λόγω της κακής ελληνικής ασφάλτου. Και με δεύτερο άτομα στη σέλα του, το Vision θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους, αρκεί να αποφύγετε τις κάθετες ανηφόρες. Συνολικά, διασκέδασα με την ψυχή μου το αθηναϊκό μποτιλιάρισμα, έχοντας πολλές φορές την αίσθηση πως οδηγώ… ηλεκτρικό δίκυκλο!  

Honda Vision 50 - Novedad 2012

Συμπέρασμα: 
Δεν πίνει, δεν καπνίζει

Αν η κουβέντα μας αφορούσε σε κάποιον άνθρωπο, ο παραπάνω τίτλος θα αφορούσε σε κάποιον αθλητικό τύπο, που προσέχει τον εαυτό του. Στην περίπτωση μας, αφορά σ’ ένα τετράχρονο scooter, με οικονομικό, αθόρυβο και φυσικά άκαπνο κινητήρα, και με ελαχιστοποιημένες ανάγκες όσον αφορά στο καύσιμο με το οποίο θα το ανεφοδιάζετε. 
Προσθέσετε το στιλ και την ποιότητα Honda, και έχετε ένα απολαυστικό αποτέλεσμα. Το Honda Vision 50, είναι ολοκληρωμένο σε σύλληψη και εκτέλεση, έτοιμο να γλιτώσει χρήμα και χρόνο από την καθημερινότητα του αστικού αναβάτη. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά-εξοπλισμός-τιμή
Honda Vision 50
Τιμή: 1.780 ευρώ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας
4T, 1Κ, Α/Ψ, 2β
Κυβισμός (κ.εκ.)
49
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)
37,8x44
Συμπίεση (:1)
10
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)
3,3/7.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)
0,35/6.750
Τροφοδοσία
Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI 
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα)
5,5 / 1,3
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.)
2,1
Βάρος (kg)
100
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα)
50
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος
Ατσάλινο σωληνωτό 
Αναρτήσεις Ε
Συμβατικό πιρούνι 
Διαδρομή (χλστ.)
Δ.Α.
Αναρτήσεις Π
Μονό αμορτισέρ 
Διαδρομή
Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.)
Δ/220 
Φρένα Π (χλστ.)
Τ/130 
Τροχοί-Ελαστικά
Ελαστικό Ε   
80/90-14
Ελαστικό Π
90/90-14
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.)
1.882
Πλάτος (χλστ.)
670
Μεταξόνιο (χλστ.)
1.117
Ύψος σέλας (χλστ.)
785 (760 ED-Type)
Εξοπλισμός
ABS
_
Μίζα
Y
Μανιβέλα
_
Στροφόμετρο
_
Κοντέρ
Y
Ένδειξη θερμοκρασίας
_
Ένδειξη βενζίνης
Y
Μερικός χιλιομετρητής
_
Φέρινγκ
_
Ρυθμιζόμενες μανέτες
_
Κεντρικό σταντ
Y
Πλάγιο σταντ
Y
Σχάρα
Y
Ρυθμιζόμενη εμπρόσθια ανάρτηση
_
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση
_
-:Όχι, Υ: Ναι
Αξιολόγηση
Ενεργητική ασφάλεια
7
Οδική συμπεριφορά
8
Κινητήρας-Κιβώτιο
7
Φρένα
8
Ποιότητα κατασκευής
8
Άνεση 
7
Κατανάλωση
9
Εξοπλισμός-Τιμή
7
Σύνολο
7,62






http://www.mototriti.gr

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου